דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשטרה וחולי הסרטן 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2769 פעמים ]

המשטרה וחולי סרטן הרבה קייטנות מתנהלות הארץ. רובן בחודשי הקיץ החמים והמהבילים. חודשי יולי אוגוסט. חודשים חמים כן וכל כדור הארץ הצפוני. יש גם קייטנות ייחודיות המופנות ומטפלות בילדים בעלי צרכים מיוחדים. ילדים שונים. ילדים פגועים בדרך זו או אחרת.

קייטנת זיכרון מנחם משתייכת לסוג השני של הקייטנות. לאותן קייטנות המטפלות בילדים שהגורל לא האיר להם פנים. ילדים ונערים בעלי צרכים מיוחדים. ילדים חולים. כל הילדים בקייטנה הזו חולי סרטן. חולים במלה שסיכויי ההחלמה ממנה אינה גבוהים. ילדים הנאלצים לעבור טיפולים קשים וממושכים המשפיעים באופן בולט על תפקודם.

 מזה שנים מאמצת משטרת ישראל את הקייטנה הזו. זה היה אימוץ מעט אישי. אימוץ שנוהל בהצלחה רבה על ידי תת ניצב אלכס יעקובי. השנה העמותה מאומצת באופן רשמי על ידי אגף קהילה ומשמר אזרחי בראשותו של ניצב יורם הלוי. האגף נטל תחת חסותו את אותם ארגונים הפועלים בקרב הקהילה הנזקקת לשירותי משטרה.

 הגוף המארח את הקייטנה הוא הימ"מ. אחת היחידות הקרביות והסודיות ביותר במדינת ישראל. למרות זאת ואולי בגלל זה, מתארחים הילדים במתקן היחידה ומקבלים ממיטב הלוחמים, השוטרים והמתנדבים תצוגה והדרכה במתקני המשטרה ומשמר הגבול השונים. הייתה לי הזכות לשהות במחיצתם במסגרת יום ייחודי זה.

 ראיתי ילדים חולי סרטן מוקפים באהבה על ידי מלוויהם ושוטרים קשוחים שלא הצליחו להסתיר את חיוכם המכוון לידים אלו. ראיתי ילדה קוטעת רגל המרחפת להנאתה במתקן סנפלינג. אי אפשר היה שלא לראות את חיוכה מאוזן לאוזן ואת שמחתה המתפרצת. ראיתי ילד על כסא גלגלים שאינו מוותר על שום פעילות ונישא באהבה, ברכות ובהתחשבות על ידי לוחמים. ראיתי את שוטרי ומתנדבי אגף התנועה מסבירים באריכות רבה את פעילת אמצעי האכיפה האלקטרוניים כנגד נהגים עבריינים. ראיתי וחשבתי עד כמה הייתי מאחל שחלק מילדים אלו יהיו עברייני נהיגה. כן, זו אינה טעות. אם הם יחיו ויזכו לקבל רישיון נהיגה, אני אספוג עבורם את דו"ח התנועה הראשון.

 היה זה יום שמח. יום שבו הוסעו כל הילדים בכלי רכב משטרתיים בעמק האלה. ילדים עליזים, צבועים בצבעי הסוואה של לוחמים. ילדים שירו ברובי צבע ושמחו על כל פגיעה במטרה. ילדים שהקשיבו לסיפורי גבורה של לוחמים ושוטרים והביעו תקווה להצטרף לכוחות המשטרה. ילדים רגילים עם מחלה נוראית. ילדים הנלחמים בגבורה עילאית בסרטן המקנן בגופם. ילדים גיבורים. "התקווה מתה אחרונה" הוא משפט המשמש את אחיות בתי החולים הנאבקות להציל חיים. ראיתי את ממשות המשפט הזה בלי כחל וסרק.

 ראיתי את הקשר הבלתי אמצעי בין השוטרים לילדים. קולות שמחה של הילדים, העיניים הבורקות והנאת הילדים הייתה שווה כל מאמץ.

ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב